W klasach trzecich na zajęciach programu Future4Me realizowane były następujące tematy:

* TICK TOCK - WHAT'S THE TIME? - uczniowie uczyli się określania godzin w języku angielskim, rozwijając w ten sposób komunikację językową oraz doskonaląc słuchanie ze zrozumieniem. Zajęcia zakończyły się wykonaniem zegarów i odczytaniem z nich godzin.

patrick 2

* ZIELONO MI, CZYLI ST. PATRICK'S DAY  - podczas zajęć dzieci dowiedziały się o życiu patrona Irlandii oraz o znaczeniu trójlistnej koniczyny. Na świecie ten dzień jest kojarzony z kolorem zielonym, dlatego też większość uczniów tego dnia miała ubrania w kolorze zielonym. W trakcie zajęć odbył się pokaz i nauka podstawowych kroków tańca irlandzkiego oraz zabawa w poszukiwanie czterolistnej koniczyny. Ponadto, słuchając irlandzkiej muzyki, uczniowie wykonali wspaniałe dekoracje w postaci symboli St. Patrick's Day.

patrick 3 COLLAGE

* PROJEKT WYMIANY KARTEK WIELKANOCNYCH "EASTER GREETINGS" - celem projektu było zapoznanie uczniów z tradycjami i symbolami krajów anglojęzycznych. Warunkiem udziału w projekcie było wykonanie kartek łączących symbole Easter z symbolami swojego miasta/regionu oraz napisanie krótkich życzeń w języku angielskim. Nasi uczniowie wykazali się dużą kreatywnością i pomysłowością, tworząc ciekawe połączenie krakowskich symboli z elementami wielkanocnymi. Organizatorem projektu jest Ewelina Kusiak Pomysły przy tablicy.

IMG 20240414 WA0001 COLLAGE

Podczas marcowych zajęć realizowanych w ramach projektu Future4Me uczniowie klasy 4b zapoznali się ze zwyczajami związanymi z obchodami Dnia Św. Dawida. Najpierw przypomnieli, co wiedzą, na temat Walii. Okazało się, że całkiem sporo. Flaga z czerwonym smokiem, stolica Cardiff, więcej owiec niż ludzi, wiele zamków, najdłuższa nazwa miejscowości położonej w Walii (spróbujcie wymówić Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch ;) – to tylko niektóre fakty, które uczniowie podawali. Ponadto zapoznali się z historią św. Dawida oraz dowiedzieli się, jak Walijczycy obchodzą co roku dzień swojego patrona. Poznali również dwa symbole roślinne Walii, czyli pora i żonkila. Na zakończenie lekcji wykonali swoje projekty żonkili. 

dawid 2 dawid 1 dawid 5

Dodatkowo w marcu obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kobiet. Z tej okazji uczniowie wykonali projekty swoich kartek z życzeniami dla mam, sióstr, koleżanek.

 kob 2 kob 3 kob 4

Poniżej można obejrzeć prace uczniów:

kolaż dzień kobiet

Dzieci wzięły udział w projekcie wymiany kartek wielkanocnych pt. „Easter Greetings”. Celem projektu było zapoznanie uczniów z tradycjami i symbolami krajów anglojęzycznych. Warunkiem udziału w projekcie było wykonanie kartek łączących symbole Easter z symbolami swojego miasta/regionu oraz napisanie krótkich życzeń w języku angielskim. Nasi uczniowie wykazali się dużą kreatywnością i pomysłowością, tworząc ciekawe połączenie krakowskich symboli z elementami wielkanocnymi. Organizatorem projektu jest Ewelina Kusiak Pomysły przy tablicy.

Wybrane prace można obejrzeć poniżej:

kartki wiel kartki wiel 1

17 marca przypadał w kalendarzu Dzień Świętego Patryka. Z tej okazji odbyły się lekcje poświęcone Świętemu Patrykowi z Irlandii. Uczniowie zapoznali się z historią tego święta oraz poznali symbole związane z jego obchodami.

patryk 1 COLLAGE

Zagrali również w grę St. Patrick's Day escape room. Chętnych do zdobycia garnca złota było wielu. Ostatecznie uczniowie klasy 4b poradzili sobie z zagadkami i otworzyli sejf :)

escape room 1 COLLAGE

W czasie marcowych zajęć realizowanych w ramach projektu Future4me klasa 4a wybrała się do Walii i Irlandii, aby uczestniczyć w świętowaniu Dnia Św. Dawida i Patryka - patronów, których postaci od wieków nierozłącznie towarzyszą historii i kulturze UK.

Uczniowie przygotowali symbole kwiatowe i zadeklarowali chęć nauki tańca irlandzkiego, ale o tym już w kolejnej relacji.

Klasy piąte, kontynuując swoją podróż po USA, pracowały wytrwale i owocnie z mapą..., poznając (mimochodem) 50 stanów. Po losowaniu, któremu towarzyszyły emocje rodem z rozgrywek NBA, uczniowie wykonają dekorację pracowni językowej w stylu ... neapolitańskim.