FIVE O'CLOCK - TEA TIME IN ENGLAND - TEA TIME W SP31

Uczniowie klasy 3a, 3b oraz 4b podczas zajęć z języka angielskiego zapoznali się z brytyjskim zwyczajem picia popołudniowej herbatkiW pierwszej kolejności dzieciom została przybliżona historia wprowadzenia tego zwyczaju na Wyspach Brytyjskich oraz zasady etykiety związanej z odpowiednim zachowaniem się podczas picia herbaty. Dzięki temu dzieci mogły poszerzyć wiedzę o kulturze brytyjskiej oraz miały okazję spróbować herbaty z mlekiem i słodką przekąską. Ponadto każdy uczeń projektował swoją własną filiżankę herbaty.

tea 5

"BREAKFAST WITH PADDINGTON" W SP31

Marmoladka, marmoladka, będzie uczta dla niedźwiadka!"- ta rymowanka wybrzmiała podczas zajęć z języka angielskiego w klasach trzecich. Uczta się odbyła i to jeszcze jaka! Tego dnia dzieci zjadły śniadanie z Misiem Paddingtonem. Ale zanim wspólnie przygotowały kanapki z marmoladą, zapoznały się z historią tego niezwykłego bohatera literackiego. Zabawna, pomysłowa i zawsze ciekawa świata postać zainspirowała wszystkich do wspólnego poznawania jej licznych przygód. Po zjedzeniu naprawdę dużej ilości ulubionych przez Paddingtona kanapek marmoladą (malinową, truskawkową i pomarańczową) wszystkie dzieci zgodnie stwierdziły, że już wiedzą dlaczego jego ulubioną kanapką jest kanapka z marmoladą pomarańczową. Ona jest po prostu pyszna!!!!

pad 2

UCZNIOWIE KLASY 3A PRZYJACIÓŁMI KUBUSIA PUCHATKA

Podczas zajęć z języka angielskiego w klasie 3a znowu dużo się działo! Tym razem uczniowie poznali historię Kubusia Puchatka - Winnie the PoohWszyscy z wielkim zaciekawieniem słuchali fragmentów książki A. A. Milne'a pt. „Kubuś Puchatek” o uroczych przygodach wiecznie głodnego i poszukującego miodu misia Kubusia. Dzieci zapoznały się z mapą Stumilowego Lasu, a jako dowód dołączenia do grona przyjaciół Kubusia Puchatka wykonały dla niego różnokolorowe baloniki. Ponadto uczniowie nauczyli się tańca rozbrykanego Tygrysa „Hupaj Siupaj”. Na koniec nie zabrakło degustacji ulubionego przysmaku Puchatka – miodku!

kub 3

REMEMBER, REMEMBER, THE FIFTH OF NOVEMBER!!! - BONFIRE NIGHT W SP31

Podczas zajęć z języka angielskiego realizowanych w ramach lekcji kulturowych programu Future4me uczniowie z klasy 3a, 3b oraz 4b poznali tradycje związane ze świętem Bonfire NightDzień Guya Fawkesa to angielskie święto obchodzone hucznie 5 listopada, w rocznicę wykrycia tzw. spisku prochowego. Tradycją tego dnia jest palenie przez dzieci kukieł wyobrażających Guya Fawkesa, a także pokazy sztucznych ogni oraz festyny. Po obejrzeniu krótkiego filmu i nauce rymowanki „Gunpowder Plot” dzieci wykonały prace plastyczne - ogniska i fajerwerki. Jednak największą atrakcją okazały się dla nich zimne ognie, które zostały zapalone na koniec lekcji. Celem lekcji było wzbudzenie w uczniach ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur.

bn 4

CHILDREN FROM OUR SCHOOL LIKE SPEAKING ENGLISH

Zajęcia z języka angielskiego w klasie 4b realizowane w ramach programu Future4me miały charakter warsztatów konwersacyjnych. Celem zajęć było poznanie nowego słownictwa i zwrotów, a następnie wykorzystanie ich w dialogach. Uczniowie pracowali w parach lub małych grupkach, przygotowując swoje rozmowy. Dodatkowo za pomocą platformy edukacyjnej eDesk mieli okazję nagrać swoje konwersacje w języku angielskim. Niektórzy byli bardzo zaskoczeni, słysząc siebie, ale nie zabrakło też dużo śmiechu i radości.

kon 7

THANKSGIVING W KLASACH TRZECICH I CZWARTYCH

W czwarty czwartek listopada na lekcji angielskiego w ramach szkolnego projektu Future4me klasy trzecie i czwarte spotkały się przy wspólnym stole, aby poznać tradycję amerykańskiego Święta Dziękczynienia "Thanksgiving" i podziękować za to, co mają, kochają i doceniają - "I am thankful for....". Czas umilały nie tylko zabawy językowe z tablicą interaktywną, ale także smaczny popcorn, gdyż kukurydza, indyk i ciasto dyniowe królują podczas amerykańskiej uczty z rodziną i bliskimi.

th 2

LEKCJA RUGBY W SP31

Podczas zajęć z języka angielskiego w klasach trzecich tata Leona Pan Maxime w bardzo ciekawy i interesujący sposób przybliżył uczniom grę rugby. Dzieci poznały historię tej gry, jej zasady, a także dowiedziały się wiele ciekawostek na temat tego sportu. Największą atrakcją dla wszystkich był test wytrzymałości koszulki zawodników rugby, a także wspólne odtańczenie "Haki" - bojowego tańca zawodników. Wszyscy byli bardzo aktywni i z wielkim zaciekawieniem słuchali pana Maxime oraz odpowiadali na jego pytania.

Bardzo dziękujemy tacie Leona za podzielenie się z nami swoją pasją, a przede wszystkim bardzo ciekawą lekcję nie tylko sportu, ale także lekcję języka angielskiego.

rug 2

CHRISTMAS IS COMING....

Podczas grudniowych zajęć realizowanych w ramach projektu Future4Me uczniowieklas 3 i 4 poznali tradycje bożonarodzeniowe Wielkiej Brytanii. W pierwszej kolejności dzieci zapoznały się z historią kartki świątecznej i obejrzały pierwszą kartkę bożonarodzeniową, a następnie zaprojektowały swoje własne kartki z życzeniami i wysłali je do siebie. Z wielką niecierpliwością i zaciekawieniem oczekują teraz Pana Listonosza, który dostarczy im życzenia od kolegi lub koleżankiz klasy.... Kolejne tradycje, jakie zostały przybliżone uczniom to Christmas stocking oraz Christams crakers. Uczniowie utrwalali słownictwo dotyczące Świąt Bożego Narodzenia oraz ćwiczyli proste struktury językowe za pomocą gier, zabaw, a także zagadek i innych bardzo praktycznych zadań z wykorzystaniem aplikacji multimedialnych. Nie zabrakło również nauki kolęd i piosenek świątecznych w języku angielskim.

Merry Christmas everyone!!!

ch 4

TICK TOCK - WHAT'S THE TIME?

Zajęcia realizowane w ramach projektu "Future4Me" w klasach trzecich w Nowym Roku rozpoczęły się od rozmowy o celebrowaniu nadejścia Nowego Roku. Dzieci posłuchały zegara z wieży Big Ben, obejrzały film z pokazem sztucznych ogni z Londynu oraz dowiedziały się, że w sylwestrową noc Londyńczycy uczcili pamięć zmarłej królowej Elżbiety II. Ponadto uczniowie uczyli się określania godzin w języku angielskim, rozwijając w ten sposób komunikację językową oraz doskonaląc słuchanie ze zrozumieniem. Zajęcia zakończyły się wykonaniem zegarów i odczytaniem z nich godzin.

tick 2

KIM BYŁ MARTIN LUTHER KING?

W czasie styczniowych zajęć języka angielskiego, w ramach realizowanego w naszej szkole projektu Future4me, klasy czwarte zanurkowały w swoje marzenia ... Inspiracją dla tegoż jakże przyjemnego doświadczenia stała się postać laureata pokojowej Nagrody Nobla - Martina Luthera Kinga, człowieka, którego marzenia były i są nadal naszymi marzeniami. 

Uczniowie zapoznali się z elementami historii Stanów Zjednoczonych dotyczącymi dyskryminacji rasowej, wynikającej z niej segregacji i braku równouprawnienia oraz poznali kluczowe dla tematu słownictwo. Następnie udali się w podróż do naszych prywatnych marzeń i przygotowali dekorację, która utrzyma ich marzenia w locie! Ostatnim punktem działań była pokojowa demonstracja upamiętniająca marsz na Waszyngton 1963 r. Uczniowie poznali pojęcie praw obywatelskich, wśród których prawo do wyrażania swoich przekonań, z jednoczesnym poszanowaniem drugiego człowieka i jego poglądów, stanowi fundament społeczeństwa demokratycznego. 

Serdecznie dziękujemy za zaangażowanie wszystkim anglistom i dobrym ludziom, w sposób szczególny Pani Asi Jamrozik za radosną produkcję chmurek i nauczycielom dyżurującym w czasie przemarszu.

martin 1

WINTER IS FUN!

W klasach trzecich realizujących zajęcia w ramach programu FUTURE4ME podczas ostatnich zajęć było bardzo zimowo. Wszystko to za sprawą zimowego słownictwa, które uczniowie powtarzali i utrwalali za pomocą filmików, gier i piosenek. Wykonane projekty na temat nie tylko ulubionego sportu zimowego, ale także różnych aktywności i czynności zimowych utrwaliły konstrukcję "I like" oraz zwrot "My favourite sport is....". Wspólne zaśpiewanie i zatańczenie "Winter Hokey Pokey Dance" wszystkich wprowadziło w nastrój ferii zimowych. 

Have a nice winter holiday!

VALENTINE'S DAY

W lutym język angielski w klasach trzecich upłynął pod hasłem Walentynek. Dzieci poznały tradycję tego święta. Były wierszyki i piosenki walentynkowe. Nie zabrakło gier i zabaw walentynkowych, dzięki którym uczniowie poznali historię i słownictwo związane z obchodami St. Valentine's Day. Każdy uczeń wykonał kartkę walentynkową, a na koniec zajęć mógł ją wręczyć osobie, którą lubi. Walentynkowym lekcjom angielskiego towarzyszyła radosna, ciepła i przyjacielska atmosfera.

val 3

ST. DAVID'S DAY W KLASIE 3B

1 marca podczas zajęć realizowanych w ramach projektu Future4Me klasa 3b obchodziła Dzień Świętego Dawida - patrona Walii. Na zajęciach uczniowie mieli okazję dowiedzieć się, gdzie leży Walia, jakie miasto jest jej stolicą i kto jest jej patronem. Przygotowując się do uroczystego pochodu, dzieci wykonały flagi Walii oraz flagi Świętego Dawida, a także przypinki w kształcie pora i żonkila. Po nauce piosenki "On St. David's Day" cała klasa udała się z przesłaniem "Do the little things" do kolegów i koleżanek z klasy 4c, aby wspólnie świętować i obdarować ich przypinkami. Słodki poczęstunek w postaci typowych walijskich ciasteczek zwieńczył ten bardzo miły i pełen wrażeń dzień.

dav 4

ZIELONO MI, CZYLI ST. PATRICK'S DAY W SP31

17 marca to ważny dzień w kulturze irlandzkiej. Przekonali się o tym uczniowie klas trzecich, biorąc udział w zajęciach St. Patrick’s Day. Dzieci dowiedziały się o życiu patrona Irlandii oraz o znaczeniu trójlistnej koniczyny. Na świecie ten dzień jest kojarzony z kolorem zielonym, dlatego też większość uczniów tego dnia miała ubrania w kolorze zielonym. W trakcie zajęć odbył się pokaz i nauka podstawowych kroków tańca irlandzkiego oraz zabawa w poszukiwanie czterolistnej koniczyny. Ponadto, słuchając irlandzkiej muzyki, uczniowie wykonali wspaniałe dekoracje w postaci symboli St. Patrick's Day.

pat 4

HAPPY EASTER!

Kwietniowe lekcje języka angielskiego w klasach trzecich realizowane w ramach projektu Future4Me były czasem wytężonej pracy. Zajęcia te minęły pod hasłem Easter. Na początku uczniowie przygotowali własnoręcznie kartki świąteczne, na których wpisali życzenia w języku angielskim. Była to dla nich świetna okazja do wykorzystania swoich zdolności artystycznych oraz językowych w praktyce. Następnie ćwiczyli wielkanocne słówka przy użyciu tablicy interaktywnej i zadań tematycznych. Nie zabrakło zabawy polegającej na szukaniu jajek (Easter Egg hunt) oraz zabawy polegającej na toczeniu jajek (Easter Egg rolling). Emocje były naprawdę duże, ponieważ dzieci wykazywały się niezwykłą kreatywnością i umiejętnościami nie tylko językowymi ale i sprawnościowymi.

Happy Easter everyone!

MONEY MONEY MONEY IN MY POCKET...

Funty i dolary nie mają już tajemnic dla uczniów klas trzecich, którzy podczas zajęć realizowanych w ramach projektu Future4Me poznali walutę Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.

Dzieci zapoznały się z symbolami funtów, pensów, dolarów i centów. Oglądały banknoty z wizerunkiem królowej Elżbiety II i znanymi postaciami z historii USA i Wielkiej Brytanii. Ponadto za pomocą piosenki "The Money song" uczniowie dowiedzieli się, jak nazywają się obiegowe monety amerykańskie. 

Dla wszystkich bardzo atrakcyjna okazała się zabawa "Money money money in mypocket", która polegała na szukaniu ukrytej pod kubeczkiem monety. Uczniowie dowiedzieli się również, jakie są kursy funta i dolara oraz jak przeliczamy je na polskie złote.

mon 3

WELCOME TO GREAT BRITAIN

Uczniowie klas trzecich podczas zajęć realizowanych w ramach projektu Future4Me utrwalali swoją wiedzę o kulturze, geografii, historii, życiu codziennym Wielkiej Brytanii i jej mieszkańców. Wszyscy aktywnie brali udział w zajęciach, podczas których, pracując w grupach lub parach, wcielili się w projektantów ulotek zachęcających do zwiedzania Anglii, Walii, Szkocji i Irlandii Północnej. Efektem intensywnej pracy projektowej okazały się bardzo ciekawe i intersujące prospekty promujące Wielką Brytanię i jej atrakcje turystyczne. Dzięki zaangażowaniu w projekt uczniowie doskonalili swoje umiejętności językowe oraz przekonali się, jak ciekawym krajem jest Zjednoczone Królestwo.

gr 4

OUR TRAVEL BOOK

Zajęcia klasy 3a realizowane w ramach projektu Future4Me upłynęły w klimacie podróży. Celem kolejnego zadania projektowego było utrwalenie nazw środków transportu i przygotowanie książki podróżnika. Do realizacji powyższego zadania uczniowie otrzymali ilustracje przedstawiające różne, ciekawe miejsca na świecie i obrazki środków transportu. Pracując w grupach, dzieci wykazywały się dużą kreatywnością i pomysłowością przy doborze miejsc swoich podróży i środka transportu, który umożliwiłby im dostanie się do tego miejsca.

trav 2

WYNIKI KONKURSU "TWO HEADS ARE BETTER THAN ONE!"

19 maja uczniowie klas czwartych uczestniczyli w konkursie podsumowującym zajęcia kulturowe na temat Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej prowadzone w ramach projektu Future4me. Wyniki konkursu:
I miejsce 
A. Więcław i V. Krot (4a) O. Hacieja i K. Ryś (4b) J. Maślach i S. Drożdż (4c)
II miejsce 
A. Starzecka i M. Zając A. Sadzik i F. Krztuk P. Biernat i K. Truszkiewicz (4a) Ł. Kumala i K. Kuć (4b) N. Kapica i J. Szwed (4c)
III miejsce 
A. Brożyniak i K. Rogała (4a) A. Bator i G. Wróbel (4b) K. Gacek, A. Lytvyn i J. Żurek (4c).

WYNIKI SZKOLNEGO KONKURSU WIEDZY O KRAJACH ANGLOJĘZYCZNYCH DLA KLAS TRZECICH

26 maja 2023 r. w naszej szkole odbył się Szkolny Konkursu Wiedzy o Krajach Anglojęzycznych "Fun Facts Quiz". Był on skierowany do uczniów klas trzecich. Celem konkursu było poszerzanie wiedzy o krajach anglojęzycznych oraz kształtowanie postaw tolerancji i szacunku wobec dziedzictwa kulturowego innych narodów. Uczestnicy konkursu mieli możliwość zaprezentowania swoich wiadomości zdobytych podczas zajęć realizowanych w ramach projektu Future4Me. Wyniki konkursu:
I miejsce:
Aniela Kaźmirek kl.3b
II miejsce:
Leon Polesello kl.3a
III miejsce:
Marcel Sowa kl.3a.

HOLIDAYS MEAN FREEDOM, HOLIDAYS MEAN FUN

Klasy trzecie na zajęciach z języka angielskiego realizowanych w ramach programu Future4Me poznawały słownictwo związane z upragnionymi wakacjami. Uczniowie doskonalili umiejętność pisania pozdrowień na kartkach pocztowych oraz wypowiadali się na temat swoich planów wakacyjnych. Na koniec podczas nauki piosenki "I'm on holiday" zrobiło się bardzo wakacyjnie: świeciło słońce, słychać było szum morskich fal, a także powiał halny... Tak więc jednym słowem: HOLIDAYS MEAN FREEDOM, HOLIDAYS MEAN FUN!

KARTOGRAFICZNE WPRAWKI KLAS CZWARTYCH!

W ramach podsumowania cyklu zajęć języka angielskiego poświęconych UK klasy czwarte przygotowały mapy geograficzno-kulturowe. Uczniowie zmierzyli się z wymagającą wielu różnorodnych kompetencji pracą zespołową i wydaje się, że to ona okazała się najważniejszą wartością projektu! Wyszukiwanie informacji, poznawanie źródeł i krytyczna ich ocena również niezwykle angażowały uczniów, którzy mogli poczuć prawdziwy smak odkrywania świata własnymi siłami i sposobami. Wiele trudności wiązało się z przenoszeniem uzyskanych informacji na mapę, podejmowaniem wspólnych decyzji, co do formy jej przedstawienia czy też najstosowniejszego koloru pisaka:) Ostatecznie jednak ogłaszamy wszem i wobec: Udało się!